Fraudele online sunt tot mai frecvente, experții în securitate cibernetică trag un semnal de alarmă cu privire la înșelătoriile care implică imitarea mesajelor oficiale din partea instituțiilor financiare. Infractorii cibernetici folosesc mesaje care par autentice pentru a obține datele personale și bancare ale utilizatorilor.
În ultima perioadă, victimele sunt adesea păcălite prin e-mailuri sau SMS-uri care par să vină de la bănci sau instituții oficiale, avertizând despre o problemă urgentă cu contul lor. Aceste mesaje le cer utilizatorilor să acceseze linkuri false sau să introducă informații sensibile, fără să știe că sunt pe site-uri de tip phishing, create pentru a fura datele personale.

Pentru a preveni aceste fraude, specialiștii recomandă utilizatorilor să nu acceseze linkuri din mesaje nesolicitate, chiar dacă acestea par oficiale. De asemenea, este esențial să se verifice adresa expeditorului și să se fie atenți la semnele de fraudă, cum ar fi greșelile gramaticale sau un ton alarmist.
„Băncile nu solicită niciodată datele personale prin e-mail sau SMS. În cazul în care ai îndoieli, cel mai sigur este să contactezi direct banca, folosind numărul de telefon oficial”, au explicat experții în securitate cibernetică.
Pentru o protecție suplimentară, utilizatorii sunt sfătuiți să activeze notificările de tranzacții și să monitorizeze activ conturile bancare.
Conform autorităților, aceasta este o metodă tot mai folosită de infractorii cibernetici, iar educația digitală este cheia prevenirii acestor atacuri.
 
		
Un comentariu
Atentie la online