În perioada 10-14. 06. 2024, 9 cadre didactice din Grădinița cu Program Prelungit ”Rază de Soare” Târgoviște au participat în cadrul Proiectului de Acreditare în Domeniul Educației Școlare KA 121 Erasmus+ 2023-1-RO01-KA121-SCH-000119727, la activități de formare de tip job shadowing în Antalya -Turcia desfășurate în cadrul instituțiilor școlare:

ALPER DURU ANAOKULU – instituție publică;
PRIVATE ANTALYA BAHCESEHIR BATI PRIMARY SCHOOL – instituție privată;
Obiectivele activităților de formare de tip job shadowing:

Observarea și analizarea activităților didactice din grădinițele gazdă pentru a înțelege metodele de predare ale educației în aer liber și impactul acestora asupra stimulării creativității copiilor și promovării unui stil de viață sănătos;
Observarea și analizarea activităților didactice din grădinițele gazdă pentru înțelegerea metodelor și instrumentelor de predare inovatoare specifice muzicii, ritmului și jocurilor interdisciplinare organizate în aer liber și impactul acestora asupra dezvoltării cognitive și emoționale a copiilor;
Analizarea măsurilor luate pentru protejarea climei observate în grădinițele gazdă;
Agenda activităților de formare de tip job shadowing a cuprins următoarele:
Activități de prezentare a sistemului general de învățământ din Turcia, a sistemului grădinițelor gazdă, prin comparație sector public și privat, precum a celor mai bune practici referitoare la educația în aer liber;
Activități de practică didactică observativă la secvențe didactice predate prin metode de educație în aer liber;
Activități de asistență a metodologiei de la clasă bazată pe instrumente și metode inovatoare specifice muzicii, ritmului și jocurilor interdisciplinare în aer liber;
Activități de analiză a strategiei de protejare a mediului observată în climatul educațional al grădiniţelor gazdă;
Activități de observare și de analiză a interacțiunii dintre profesori și copiii din școlile gazdă, cu accent pe educația în aer liber și măsurile luate pentru a proteja mediul;
Activități de exersare a instrumentelor și metodelor bazate pe educația în aer liber, specifice muzicii, ritmului și jocurilor interdisciplinare în clasele din școlile gazdă;
Vizitarea unei școli școli democratice, fondată și guvernată de către părinți cu prezentarea detaliilor organizatorice și metodologice;
Experiențe de învățare și schimb intercultural și vizitarea obiectivelor istorice și geografice marcante ale zonei;
Completarea formularului de observație zilnic;
Evaluare și discuții despre viitoarele activități de cooperare și planificare ulterioară.
Ca urmare a parcurgerii activității de formare vor fi elaborate în intervalul 2024-2027 programe de opțional și proiecte de activitate pe tema activităților în aer liber, se va crea o bancă de resurse educationale deschise – suport pentru activități în aer liber, va fi introdus în rutina zilnică momentul de mișcare în aer liber.
Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei.
Responsabil Acreditare
Ciulei Florentina
 
		